havuçlu basmati pirinç pilavı


Havuçlu basmati pirinç pilavı: Basmati pirinç pilavı yaparken zeytinyağı kullandım. İstenirse zeytinyağı ve tereyağı birlikte kullanılabilir. Bütün pilav çeşitlerinin yapımında bir su bardağı dolusu piriç için, 50 gr. yemeklik yağ kullanılması iyi sonuç verir. Basmati pirinç ve jasmine pirinç, diğer pirinç çeşitlerinin aksine, pilavı yapılırken fazla su çeker. Bir ölçek pirinçe karşılık, iki ölçek su kullanılması gerekir, tarifimde su ölçüsünü öyle kullandım.

Ölçü Aldığım Mutfak Aletleri
  • 200 ml.'lik su bardağı
  • çorba kaşığı
  • tatlı kaşığı

Kullandığım Malzemeler
  • 1 su bardağı dolusu basmati pirinç
  • 5 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 küçük havuç
  • 2 su bardağı sıcak su
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Pişirme Yöntemim
  • tencerede zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine yıkayıp süzdüğüm basmati pirinci ilave ettim, kavurdum
  • peşinden rendelediğim havucu ilave ettim, kavurdum
  • üzerine sıcak suyu, tuzu ilave ettim ve karıştırdım
  • normal alev ayarında tencereyi bir kez kaynattım ve kapağını kapattım
  • ardından kısık alev ayarında pirinci 15 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm
  • tencereyi 15 dakika dinlendirdikten sonra, pilavı karıştırdım.
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür