pirinçli domates yemeği


15 dakikada pirinçli domates yemeği, severek yaptığım ve yediğim ıvır zıvır yemekler arasında ilk sıradadır. Yemeğin kötü tarfı, bol ekmek yedirir olmasıdır. Domates yemeğine acı biber çok yakışır, yerken tadına doyulmaz. Bu yemeğin özelliği, sulu yemek olmasıdır. Yemeği yaparken soğanı ince olarak yemeklik doğradım. Domatesi rendeledim ve sivri biberi çok ince halka doğradım. Domates yemeğine, pirinç yerine bulgur konuyor olsa da; benim tercihim pirinçten yana, tavsiye ederim.

Kullandığım Malzemeler
  • 5 tane orta boy domates
  • 1 kuru soğan
  • 5 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 2 çorba kaşığı pirinç
  • 2 sivri biber
  • karabiber, pul biber
  • 1 su bardağı sıcak su
  • tuz

Pişirme Yöntemim
  • tencerede zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine sırasıyle soğanı, sivri biberi, domatesi ilave ettim ve kavurdum
  • ardından pirinç, sıcak su, baharatlar ve tuz'u ilave ettim, karıştırdım
  • normal alev ayarında tencereyi bir kez kaynattım ve kapağını kapattım
  • ardından kısık alev ayarında yemeği 15 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür