evde mayalı bazlama tarifi


Evde mayalı bazlama tarifi, nasıl yapılır; evde bazlama yufka pişirme sacında veya teflon tavada yapılır. Bazlama hamuru mayalı hamurdur. Hamuru sert yoğurulmaz, hamur ele yapışmayacak ama, mantı hamuru gibi de olmayacak. Hamur'u mayalamada kuru maya kullanılabilir, yaş maya kullanılırsa daha iyi olur. Yaş maya kullanırsanız, mayayı ölçülü kullanmanız gerekir. Birde, mayayı toz şekerle birleştirmeyin.

Çok gaz yapar, bazlamanız fazla kabarır ve şekilsiz olur. Bazlama bezeleri 150 veya 200 gram olabilir. Hamurdan bezeler aldıktan sonra, 15 dakika dinlendirilip açılması ve açılan bezelerin üzeri bezle örtülerek 30 dakika dinlendirilmesi olması gerekenlerdir. Bazlama hamuru saca konduktan sonra, üzeri tam olarak kabarmadan çevrilirse, kabarmayan yüzeyini tam olarak pişiremezsiniz, burası önemli.

Ölçü Aldığım Mutfak Aletleri

  • 200 ml.'lik su bardağı
  • çorba kaşığı

Kullandığım Malzemeler
  • 9 su bardağı un
  • 3.5 su bardağı ılık su
  • 1/2 paket yaş maya
  • 1 çorba kaşığı tuz

Hamur Yoğurma Yöntemim
  • yoğurma kabının içine un'u eleyerek koydum ve ortasını havuz yaptım
  • havuzun içine ılık su, ufalanmış yaş maya ve tuz'u koydum
  • ele yapışmayacak kıvamda, hamuru yoğurdum ve tek beze yaptım
  • bezenin üzerini kapattım ve iki katına çıkıncaya kadar dinlendirdim
  • ardından, gazını almak için yoğurdum ve 8 eşit parçaya böldüm
  • parçaları beze yaptım ve 15 dakika dinlendirdim
  • peşinden bezeleri tatlı tabağı büyüklüğünde açtım
  • ve uygun bir yere yaydım, üzerini bezle kapadım
  • 30 dakika dinlendirdikten sonra
  • ocağın büyük gözü üzerine teflon tavayı koydum ve yarım ısıda ısıttım
  • ilk açtığım bezeden başlayarak tavaya hamuru yaydım
  • üzeri tamamen kabarınca çevirdim, bu işlemi iki kez yaptım
  • ardından pişen bazlamayı, bez arasına aldım,
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür