mayasız gözleme hamuru


Gözleme hamuru mayasız, anında gözlemeni yap. Gözleme hamuru, mayalı veya mayasız olarak yapılır. Mayalı gözleme hamuru tarifime buradan bakabilirsiniz. Mayalı gözleme hamuru ile gözleme yapmak, mayasız gözleme hamuru gibi kolay değildir. Mayalanmış hamur, sıcak ortamda kendini bırakır. Bu yüzden, açılan hamurun içini doldurup pişirme sacı üzerine koyması oldukça zordur. Ayrıca, mayalı gözleme hamurunda kullanılacak maya, gereğinden fazla miktarda kullanılmışsa, o vakit işler daha da zorlaşır. Bu tarifimde, sizlerle mayasız gözleme hamuru ölçüsünü ve nasıl yaptığımı paylaşıyorum.

Kullandığım Malzemeler
  • 8 su bardağı dolusu un (900 gr.)
  • 3 su bardağı dolusu su  (600 gr.)
  • 1 çorba kaşığı silme dolu tuz

Mayasız Gözleme Hamuru Yoğurma Yöntemim
  • yoğurma kabımın içine un'u eleyerek koydum ve ortasını havuz yaptım
  • havuzun içine su, bir çorba kaşığı (silme doldurduğum) tuz'u koydum
  • ele yapışmayacak kıvamda, hamuru yoğurdum ve tek beze yaptım
  • bezenin üzerini nemli bezle kapattım, 20 dakika dinlendirdim
  • ardından hamurdan istediğim irilikte beze yaptım ve kullandım
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür