mayalı pide hamuru tarifi


  • Bütün pide çeşitleri için kuru mayalı pide hamuru tarifi: Pide hamuru nasıl yapılır? Diğer bir yazımda pide hamuru ile ilgili görüşlerimi paylaşmıştım. Şimdi ise, görüşlerime paralel olarak, pide hamuru'nun nasıl yoğurulması gerektiğini tarifle paylaşacağım. Gerçek pide ustası, hamuru yoğurup mayasına geldikten sonra (ortamın ısı durumuna göre) 3 ila 5 saat geçmeden hamuru kullanmıyor. Bu bekleme süresi içerisinde hamur'un tamamen gazını salmasını bekliyor. 

  • Pide hamuru yoğurduğum zaman, hamur iki katına çıktıktan sonra tekrar yoğurur ve dinlendirrim. Ardından beze yaparım ve bezeleri tek tek streçe sarar derin dondurucuda saklarım. Yaptığım pideler, aynen pidecinin yaptığı pidenin tat ve lezzetinde olur. Deneyin bakalım, sonuç ne olacak? Evde pide yapmak için, verdiğim hamur malzemelerinden 1.5 kg. hamur çıkar ve her biri, 150 gr. ağırlığında 10 tane beze yapar.

Ölçü Aldığım Mutfak Aletleri
  • 200 ml.'lik su bardağı
  • çorba kaşığı
  • tatlı kaşığı

Kullandığım Malzemeler
  • 8 su bardağı un
  • 3 su bardağı ılık su
  • 1 tatlı kaşığı kuru maya
  • 1 çorba kaşığı tuz

Hamur Yoğurma Yöntemim
  • yoğurma kabının içine un'u eleyerek koydum ve ortasını havuz yaptım
  • havuzun içine ılık su, kuru maya ve tuz'u koydum
  • ele yapışmayacak kıvamda, hamuru yoğurdum ve tek beze yaptım
  • bezenin üzerini kapattım ve iki katına çıkıncaya kadar dinlendirdim
  • ardından, gazını almak için yoğurdum ve 3 saat kapalı olarak dinlendirdim
  • pide yapmak için, hamurdan istediğim irilikte beze yaptım ve kullandım
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür