alacalı patlıcan yemeği


Sade alacalı patlıcan yemeği tarifi: Bir kilo alacalı patlıcanı  kuşbaşı doğradım. Tencereye doğradığım patlıcanları, bir çorba kaşığı tuz ve yeteri kadar soğuk su koydum, yarım saat beklemeye aldım. Tencereye koyacağım zaman, kevgire aldım ve musluğun altına tuttum. Peşinden sıkarak tencereye ilave ettim. Soğanı, sarımsağı, domatesi ve sivri biberi yemeklik doğradım. Yemekte birer çay kaşığı dolusu baharat ve bir tatlı kaşığı dolusu tuz kullandım.

Kullandığım Malzemeler
  • 1 kg. alacalı patlıcan
  • 1 tane kuru soğan
  • 2 tane domates
  • 2 tane sivri biber
  • 2 iri diş sarımsak
  • 6 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • karabiber, pul biber,
  • kimyon, tuz
  • 2 su bardağı sıcak su

Sade Patlıcan Yemeği Yapma Yöntemim
  • tencerede zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine sıra ile soğan, sarımsak, biber ve salçayı ilave ettim normal alevde kavurdum
  • ardından domatesi ilave ettim, kavurdum
  • üzerine patlıcan, sıcak su, karabiber, pul biber, kimyon ve tuz'u ilave ettim
  • malzemeleri karıştırdım ve tuzunu ayarladım
  • tencereyi bir kez kaynattım ve kapağını kapattım
  • kısık alev ayarında yemeği 25 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür