tavuk suyuna bulgur pilavı


Tavuk suyuna bulgur pilavı haşlanmış tavuk suyu, pilavlık bulgur, salça ve tereyağı ile yapılır. Soğan, domates, sivri biber ve çeşitli baharatlar istenirse konabilir, bu size bağlı bir şey. Tavuk suyuna bulgur pilavı denince, aklıma haşlanmış tavuk ve yufka ekmek gelir. Yufka ekmek üzerine yayılan pilavında sulu olması gerekir. Tarifim, köylerde beş yıldızlı yemek olan tavuk sulu bulgur pilavını sevenlerine tarifler.

Kullandığım Malzemeler
  • iki su bardağı dolusu bulgur
  • altı buçuk su bardağı dolusu tavuk suyu
  • 80 gr. tereyağı
  • yarım çorba kaşığı domates salçası
  • bir tatlı kaşığı tuz
  • Ölçüleri 200 ml. lik su bardağı ile aldım.
Pişirme Yöntemim
  • bulguru yıkadım ve süzdüm
  • tencerede tereyağını erittim
  • üzerine salçayı ilave ettim ve kavurdum
  • ardından bulguru ilave ettim karıştırdım
  • tavuk suyunu ve tuzu ilave ettim
  • pilavın tuzunu ayarladım
  • normal alev ayarında tencereyi bir kez kaynattım
  • kapağını kapattım ve ocağı iyice kıstım
  • ve 20 dakika bitiminde ocağı söndürdüm.
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.
Not: Tavuk suyunuz çok yağlı olursa: 6.5 su bardağı tavuk suyu'nun 5 su bardağını tavuk suyu, 1,5 su bardağını normal sıcak su olarak verin.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür