kolay enginar yemeği


Kolay enginar yemeği 1 saatte hazır. Kolay enginar yemeği yapımı, adının yazıldığı kadar kolay. Bir yemek ancak bu kadar kolay yapılır. Denerseniz görürsünüz, yapmasını biliyorsanız başka söze hacet yok, bilirsiniz. Henüz enginar mevsimi değil ya, bulduk bir yerlerden pişirdik. Enginarın limonlu su içerisinde bekletilmesi hiç hoşuma gitmez. Fazla beklediğinde ekşiliği yok edilemez ve bu yüzden enginarı alır almaz suyunu süzer ve yıkarım. Ardından bol su içinde bir taşım kaynatır ve suyu içinde soğumaya bırakırım. Soğuduktan sonra, istediğimde yemeğini yaparım.

Kolay Enginar Yemeği Malzemesi
  • dört tane enginar
  • 4 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 4 çorba kaşığı bezelye
  • bir tane orta boy kuru soğan
  • bir tane havuç
  • 2 su bardağı soğuk su (400 ml.)
  • bir çorba kaşığı limon suyu
  • bir tatlı kaşığı un
  • bir çay kaşığı toz şeker
  • bir tatlı kaşığı tuz
  • doğranmış dereotu

Pişirme Yöntemim
  • enginarları yıkadım ve süzdüm
  • havucu soydum küp doğradım
  • soğanı soydum, elma dilimi doğradım
  • kase içinde un, su, şeker, limon suyu ve tuz'u karıştırdım
  • tencere tabanına zeytinyağını gezdirdim
  • üzerine enginarları dizdim
  • ardından soğan, havuç ve bezelyeleri ilave ettim
  • peşinden kase içindeki sosu üzerlerine gezdirdim
  • tencereyi normal alev ayarında bir kez fokurdattım, kapağı kapattım
  • ve kısık alev ayarında yemeği 60 dakika pişirdim, ocağı söndürdüm
  • dereotunu üzerlerine serptim, kapağı kapattım
  • enginar tenceresini soğumaya bıraktım
  • ve ardından vakti geldiğinde sofraya koydum.
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür