zeytinyağlı pırasa


Tencerede zeytinyağlı pırasa yemeğini 1 kilo pırasa ile yaptım. Pırasayı temizleyince, elimde 800 gram pırasa kaldı. Verdiğim malzemelerle salçasız pırasa yemeğini pişirdim. Hoş, istenirse pırasa yemeği salçalıda yapılır. Salçalı pırasa yemeği yapmak isteseydim; soğanı, havucu kavurduktan sonra 1 tatlı kaşığı domates salçası ilave ederdim. Ne ise, salçasız pırasa yemeği nefis oluyor, deneyin derim. Körpe, kartlaşmamış pırasa ile yapılan pırasa yemeği, tencerede yarım saatta pişer. Kullandığım pırasa içerisinde bazı pırasalar kartlaşmıştı. Yemeği yarım saat pişirdim, gerekli yumuşaklığa ulaşamadım. Bu nedenle yemeği 10 dakika fazladan pişirmek zorunda kaldım. Zaten daha fazla süre pişiremezdim, yemeğin suyu kalmazdı. Pekiyi sorun çözüldü mü? Hayır. Fazladan pişirme ile nisbeten sert parçalar birazcık yumuşadı, ama yerken rahatsızlık vermedi.

Zeytinyağlı Pırasa Malzemesi
  • 800 gr. net pırasa
  • 7 çorba kaşığı zeytinyağı
  • bir tane kuru soğan
  • bir tane havuç
  • 1.5 çorba kaşığı pirinç
  • 2 su bardağı sıcak su (400 ml.)
  • bir çay kaşığı toz şeker
  • bir tatlı kaşığı tuz

Pişirme Yöntemim
  • pırasayı ayıkladım, irice kuşbaşı doğradım
  • havucu soydum 3-4 mm. incelikte lira şeklinde doğradım
  • soğanı soydum, yemeklik doğradım
  • pirinci yıkadım ve süzdüm
  • tencerede zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine sıra ile soğanı, havucu ilave ettim normal alevde kavurdum
  • ardından pırasyı ilave ettim, karıştırdım ve kapağı kapadım
  • kısık alev ayarında pırasayı 10 dakika kendi halinde kavrulmaya bıraktım
  • süre bitiminde üzerine şeker, pirinç, tuz ve sıcak suyu ilave ettim
  • tencereyi bir kez fokurdattım ve kapağını kapattım
  • kısık alev ayarında yemeği 30 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm
  • pırasa tenceresini soğumaya bıraktım
  • ve ardından limon suyu ile sofraya koydum.
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür