soslu ızgara köfte


Piri piri soslu ızgara köfte tarifi: Piri piri sos (peri peri sos) adına ne derseniz deyin. Mangalda ızgara köfte yapacaksanız eğer, mutlaka bu tarifimi deneyin. Verdiğim kıyma miktarını az bulursanız; 1/2 kg. kıyma için 4 yemek kaşığı piri piri sos, 2 yemek kaşığı ekmek kırıntısı veya galeta unu, 1 tatlı kaşığı kimyon ve 1 tatlı kaşığı dolusu tuz kullanın derim. Yaptığınız köftelerden illaki memnun kalacaksınız, buna eminim. Piri piri sosu ise; buraya tıklayarak yapabilirsiniz. Afiyet olsun.

Piri Piri Soslu Izgara Köfte Malzemesi
  • 250 gr. dana kıyması (dana döş eti)
  • 2 yemek kaşığı piri piri sos (60 gr.)
  • 1 yemek kaşığı ekmek kırıntısı (10 gr.)
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı tuz

Piri Piri Soslu Izgara Köfte Yapımı
  • kıymayı bir kaba koydum
  • üzerine iki kaşık piri piri sos
  • bir kaşık tepelice dolu ekmek kırıntısı
  • bir çay kaşığı tepelice dolu kimyon
  • bir çay kaşığı tepelice dolu tuzu ilave ettim
  • malzemeleri parmaklarımla karıştırıdım
  • hazırladığım harçtan küçük parçalar kopardım
  • 30 gram ağırlığında yassı köfteler yaptım
  • köfteleri bir kaba dizdim, üzerini kapattım
  • ve buzdolabında kaldırdım, iki saat dinlendirdim
  • ardından teflon tavayı ocağa koydum
  • içine 3 kaşık ayçiçeği yağı gezdirdim
  • ocağın büyük gözünü orta ateş bir tık üzerine ayarladım
  • tava ısınınca köfteleri dizdim
  • ve çevirerek kızarttım
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür