yumurtalı menemen yapımı


domatesli yumurtalı menemen yapımı
Menemen, arzu edilen yemeklik yağ, yumurta, soğan, yeşil biber, domates, tuz ve istenirse çeşitli baharatların ilavesiyle tavada veya derin olmayan bir kapta pişirilir. Menemen yumurtalı bir yemek olduğundan, pişirme süresi oldukça önemli. İyi bir menemen ne sulu, ne de katı olmaması gerekir. Bilirsiniz, erimiş tereyağı içerisine bir yumurta kırıp pişirmek, çok kolay bir işlemdir. Fakat, yediğiniz yumurta boğazınızda kaymıyor ve yutkunarak yiyorsanız; o pişirilen yumurtada değil, pişirende bir sorun var demektir.

Size menemeni çok güzel yapıyorsunuz demeleri için; menemen yapacağınız domates olgun olmalı, içerisinde ne yeşil renk ne de beyazlık bulunmamalıdır. Domatesin içindeki bu uygunsuzlakları anlatmaya gerek yok, ne demek istediğimi anlarsınız. Menemen'in yumurtası çırpılabilir veya tavanın içine yuva açılarak, yuva içerisine bütün olarak bırakılabilir. Yumurtanın sarısına dokunmaz, beyazını domates ve diğer sebzelerle karıştırmanız gerekir. Bu bir seçenek, yumurtayı nasıl isterseniz tava'ya öyle kırarsınız. 

Tava'da Menemen Nasıl Pişirilir
Bu yemeğin soğan, domates ve yeşilbiberi'ni ocakta, düşük alevde kavurdum.
Diğer işlemleri için, ocağın en kısık alevini kullandım.

Kullandığım Malzemeler
  • 3 tane olgun domates
  • 1 tane iri kuru soğan
  • 2 tane yeşilbiber
  • 2 tane yumurta
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 4 çorba kaşığı zeytinyağı

Pişirme Yöntemim
  • tavada zeytinyağını ısıttım (düşük alevde)
  • üzerine yemeklik doğradığım soğanı ilave ettim, kavurdum
  • peşinden halka doğradığım yeşilbiberi ilave ettim, kavurdum
  • ardından kabuğunu soyup küp doğradığım domatesi ve tuzu ilave ettim, karıştırdım
  • tavanın kapağını kapattım, ocak alevini düşükten kısık aleve ayarladım
  • ve domatesin bırktığı su kendine yetecek seviyeye gelene kadar pişirdim
  • ardından çırptığım yumurtaları ilave ettim, malzemelerle karıştırdım
  • ve yumurta piştiğinde ocağı söndürdüm
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür