düdüklüde taze fasulye


Düdüklüde taze fasulye, 10 dakikada pişer. Düdüklü tencerede zeytinyağlı ayşe kadın fasulye pişirdim. Düdüklüde sebze yemeklerinin suyunu verdikten sonra, normal alev ayarında bir tık kaynatırım, kapağı kapatırım ve kısık alevde yemeğimi pişirrim. Düdüklü tencerede çalı fasulyesi hariç, diğer taze fasulye çeşitleri 10 ila 12 dakika arasında pişer. On dakikada normal pişer, yerken biraz dişe dokunur ama fazla diri olmaz. On iki dakikada pişen taze fasulye tam pişer, yumuşacık olur.

Kullandığım Malzemeler
  • 1 kg. ayşe kadın taze fasulye
  • 6 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 2 tane orta boy domates
  • 1/2 çorba kaşığı domates salçası
  • 1 tane iri kuru soğan
  • 1 çay kaşığı dolusu toz şeker
  • 1 çay bardağı sıcak su
  • tuz

Pişirme Yöntemim
  • düdüklüde zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • peşinden sırasıyle soğanı, salçayı ve domatesi kavurdum
  • üzerine fasulye, toz şeker, sıcak su ve tuz'u ilave ettim karıştırdım
  • normal alev ayarında düdüklüyü bir kez kaynattım ve kapağını kapattım
  • ilk düdük sesinden sonra saat'a baktım
  • ve ardından, kısık alev ayarında düdüklüyü 10 dakika ocak üzerinde tuttum
  • 12 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü ocaktan aldım, musluğun altına tuttum ve soğuttum
  • kapağını açtım ve yemeğimi bir kaba boşalttım
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.


Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür