evde dondurma yapımı


Evde salepli gerçek dondurma yapımı, aktardan salep aldıktan sonra kolay. Sütü kaynat; toz şeker, salep ve vanilyayı karıştır, kaynayan süte ilave et. Ocağı kıs, on dakika kısıkta sütü savurarak kaynat, ocaktan al ve oda sıcaklığına gelene kadar bekle. Süt soğuyunca, derin dondurucuya veya buzdolabının buzluğuna koy ve her saat başı, tencereyi git gel karıştır. Süt dondurma halini alınaca; ne yapacağını biliyorsun, yüzün gülsün.

Kullandığım Malzemeler
  • 2 litre yağlı paket süt
  • 1 çorba kaşığı toz salep (10 gr.)
  • 1 tatlı kaşığı vanilya
  • 2 su bardağı dolusu toz şeker

Dondurma Yapım Yöntemim

  • bir kasede şeker, salep ve vanilyayı karıştırdım
  • tencerede sütü normal alev ayarında kaynattım
  • üzerine kasedeki karışımı yavaş yavaş ilave ettim, karıştırdım
  • tencere tekrar kaynamaya başlayınaca, ocağı kısık alev ayarına çektim
  • kısık alevde sütü 10 dakika savurarak kaynattım
  • ardından ocağı söndürdüm ve sütün oda sıcaklığına düşmesini bekledim
  • soğuyan sütün kapağını kapattım ve dondurucuya koydum
  • iki saat bitiminde, dondurucudan tencereyi çıkarttım
  • ve kenarlarından başlamak üzere tencereyi güzelce karıştırdım
  • ardından kapağını kapatım ve dondurucuya koydum
  • tenceredeki süt dondurma halini alana kadar her saate başı karıştırdım
  • ve sonuç olarak resimdeki dondurmayı yaptım.
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür