pratik köfte yapımı

500 gr. dana döş kıymalı pratik köfte malzemesi ve yapımı: Tarifimde verdiğim malzemelerle standarttır. Bu malzemelerin içerisine en fazla sarımsak ve kıyılmış maydanoz ilave edilebilir. Bu malzemelerle birlikte, galeta unu yerine iki dilim bayat ekmek ıslatılır, sıkılır ve kıymanın içine ilave edilir. Bayat ekmek koyarsanız, köfteye su konmaz. Köftenin lezzeti, köfte yapılacak kıymaya ve köftenin tuzuna bağlıdır. En iyi kıymadan köfte yapsanız dahi; tuzunu iyi ayarlayamazsanız, köftenin lezzetini alamazsınız. Evde köfte yapmak için en iyi kıyma, dana döş etinden çektirilen kıymadır. Dana kıyması + kuzu kıyması karışımı gibi falan filan laflar, işin üfürme yanıdır. O lafları boşverin; evde köfte yapıp satmadığımıza göre, yapın köftenizi dana döş kıymasından keyfinize bakın.

Kullandığım Malzemeler
  • 500 gr. dana döşünden kıyma
  • 1 tane kuru soğan
  • 3 çorba kaşığı galeta unu
  • 2 çorba kaşığı soğuk su
  • karabiber, pul biber, kimyon
  • tuz

Izgara Köfte Yapma Yöntemim
  • soğanı çok ince yemeklik doğradım
  • kıyma, soğan, galeta unu ve soğuk suyu bir kaba koydum
  • üzerine birer tatlı kaşığı dolusu baharatlardan ilave ettim
  • bir tatlı kaşığı da tuz serptim ve yoğurdum
  • ardından köftede harcından parçalar kopardım
  • ve elimle köfte şekli verdim bir kaba dizdim
  • yaptığım köftelerin üzerini streçle kapattım ve dolaba kaldırdım
  • üç saat dolapta beklettikten sonra
  • döküm ızgara üzerinde önlü arkalı pişirdim
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür