garnitürlü patates püresi


Garnitürlü patates püresi, böyle deneyin! Garnitürlü patates püresi, yapılmakta olan patates püresinin içerisine konserve (patates, havuç, bezelye) garnitür ilave edilerek yapılır. Karabiber, müskat ve tuz ile tatlandırılır. Patates püresi haşlanmış patatesle yapılır. Patates püresi yapmak için, patates su içide ağır ateşte 30-35 dakika haşlanması yeterlidir. Patatesi eşit irilikte bölüp haşlamak, işinizi kolaylaştırır. Püre yaparken patates ezme aleti kullanmak yerinde olur. Haşlanmış patatesi blendır veya mikser gibi aletlerle karıştırırsanız, püreniz süner. Sünen patates püresini seven var mı, bilmiyorum.

Kullandığım Malzemeler
  • 4 tane orta boy patates
  • 4 çorba kaşığı hazır garnitür
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 su baradağı soğuk kutu süt
  • karabiber
  • tuz


  • Garnitürlü Patates Püresi Yapma Yöntemim
  • haşladığım patatesleri soydum, bir kapta ezdim
  • tavaya tereyağını koydum, düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine patatesi, garnitürü, sütü ilave ettim, karıştırdım
  • malzemeler kaynamaya başlayınca tuz ve karabiber ilave ettim
  • püre kıvam almaya başlayınca, ocaktan aldım
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür