etsiz kabak yemeği


25 dakikada etsiz, pirinçli kabak yemeği: Pirinçli sade kabak yemeğini 750 gr. kabakla yaptım. Çoğu zaman kabak yemeği yaparken, kabağın çekirdeklerini çıkarmam. Kabağın üzerini tırtıl bıçakla çizer, doğrar ve yemeğeini yaparım. Bu tarifimde, kabağın yumuşak ve sulu olan çekirdek yuvasını tatlı kaşığı kullanarak boşalttım. Bu yüzden, elimde 750 gr. kabaktan net 500 gr. kabak kaldı. Kabağı çekirdeksiz pişirirseniz; yemeğin tat, kıvam ve lezzeti değişir. Tarifimi denerseniz; çekirdeksiz kabak yemeği, çekirdekleriyle pişen kabak yemeğinden daha leziz olduğunu farkedersiniz.

Sade Kabak Yemeği Malzemesi
  • 750 gr. kabak
  • 1 çorba kaşığı pirinç
  • 5 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • bir tane orta boy domates
  • bir orta boy soğan
  • iki diş sarımsak
  • bir tutam dereotu
  • bir tatlı kaşığı tuz
  • karabiber, kimyon, pul biber
  • bir buçuk su bardağı dolusu sıcak su

Pişirme Yöntemim
  • kabağın sap kısmını kestim, üzerini tırtıklı bıçakla çizdim
  • peşinden uzunlamasına ikiye böldüm
  • tatlı kaşığı ile çekirdeklerini çıkardım ve kuşbaşı doğradım
  • pirinci yıkadım ve süzdüm
  • soğanı ve sarımsağı yemeklik doğradım, domatesi rendeledim
  • tencerede zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine sıra ile soğan, sarımsak, salça ve domatesi ilave ettim normal ısıda kavurdum
  • ardından kabak, pirinç, sıcak su, karabiber, pul biber, kimyon ve tuz'u ilave ettim
  • tencereyi bir kez fokurdattım ve kapağını kapattım
  • kısık alev ayarında 25 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm
  • peşinden, doğradığım dereotu'nu serptim
  • ve ardından sofraya koydum.
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür