zeytinyağlı çalı fasulye yemeği


Zeytinyağlı çalı fasulyesi tencerede, güveçte, fırında ve düdüklü tencerede pişer. Düdüklü tencere haricinde pişirilen çalı fasulyesi çok geç pişer. Düdüklü tencerede çalı fasulyesi, yarım su bardağı su ile kısık ateşte, 25 dakikada çok şahane pişer. Düdüklü tencerede sebze yemekleri yapmak, fazlaca deneyim gerektirir. Bu sebeple, düdüklü tencerenizi çok iyi kullanıyor olmanız gerekir. Hoş, bu işlerde deneyim hazır paket insanalara ulaşmıyor. Bir iki kez düdüklü tencerede çalı fasulyesi yapılarak gerekli deneyime ulaşılır. O vakit, çalı fasulye yemeğini düdüklü tencerede pişirmek çok kolay olur.

Zeytinyağlı Çalı Fasulye Yemeği Malzemesi
  • bir kilo çalı fasulyesi
  • iki tane orta boy soğan
  • iki tane orta boy domates
  • bir tatlı kaşığı domates salçası
  • bir çay bardağı dolusu zeytinyağı
  • bir tatlı kaşığı toz şeker
  • bir tatlı kaşığı tuz
  • üç su bardağı dolusu sıcak su

Pişirme Yöntemim
  • fasulyelerin ucunu kestim, yıkadım ve süzdüm
  • peşinden uzunlamasına bıçakla ikiye kestim
  • kestiğim parçaları uzunluğuna göre, üçe dörde doğradım
  • domatesi rendeledim, soğanı yemeklik doğradım
  • tencerede zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine sıra ile soğan, salça ve domatesi ilave ettim normal ısıda kavurdum
  • ardından fasulyeyi ilave ettim, karıştırdım ve kapağı kapadım
  • kısık alev ayarında fasulyeyi 15 dakika kendi halinde kavrulmaya bıraktım
  • süre bitiminde üzerine toz şeker, tuz ve sıcak suyu ilave ettim
  • tencereyi bir kez fokurdattım ve kapağını kapattım
  • kısık alev ayarında 1 saat 45 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm
  • peşinden, tencereyi dinlenmeye bıraktım
  • ve ardından sofraya koydum.
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür