ıspanaklı ev makarnası


Kuru ıspanaklı ev makarnası yaptım süper oldu. Ev yapımı mantı, makarna, erişte çeşitlerini çoğu insan gibi severim. Mutfağında (kışlık veya öğünlük) makarna ve erişte yapan insan, mutlaka hamurunu hazırlamak için; un, su, yumurta ve tuz kullanılır. Bilinen bu malzemeler kullanılarak yapılan ev makarnalarının tatları ve lezzetleri birbirini tutmaz. Sebebi ise, makarna hamuru yaparken kullanılan malzemelerin miktarlarıyle ilgilidir. Evde makarna yapmanın olmazsa olmaz malzemesi, un çeşitidir. Her un ile istenilen kalitede ev makarnası yapılamaz. Makarna hamurunda kullanılacak un, baklava ve börek yapımında kullanılan un kalitesinde olacak. Un'u tedarik ettikten sonra, geriye malzemeleri doğru miktarlarda kullanmak gerekiyor. Makarna hamurunda ıspanak kullanıp kullanmamak tercih meselesidir, isterseniz kullanmazsınız. Ev makarnası tarifim 4 kişiliktir, denerseniz memnun kalırsınız.

Ev Yapımı Makarna Malzemesi
  • dört su bardağı baklavalık böreklik un (440 gr.)
  • iki yumurta (130 gr.)
  • iki Türk kahve fincanı su (140 gr.)
  • iki çorba kaşığı kurutulmuş ıspanak (20 gr.)
  • bir tatlı kaşığı tuz (8 gr.)

Ev Makarnası Yapım Yöntemim
  • bütün malzemeleri bir araya getirdim yoğurdum
  • yoğurduğum hamuru tek beze yaptım, 15 dakika dinlendirdim
  • ardından hamuru dört eşit parçaya böldüm, dört beze yaptım
  • her bir bezeyi 40 santim çapında oklava kullanarak, yufka açtım
  • açtığım yufkanın üzerine un serptim, kenarlarını orta yerde birleştirdim
  • birleşen yerden birbiri üzerine kapattım
  • ve bıçak yardımıyle 3-4 mm. genişlikte şeritler kestim
  • kestiğim şeritleri açarak bir bez üzerinde kuruttum
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür