köfteli patates yemeği


30 dakikada köfteli patates yemeği hazır. Tencerede veya fırında köfte patates yemeğini kim sevmez ki? Yaptığım bu yemekte sivri biber ve sarımsak kullanmadım. İstenirse sivri biber ve sarımsak kullanılabilir. Köftenin hazırlanmasında bayat ekmek dilimleri kullandım. Bunun yerine galeta unu, ya da rondoda çekilmiş ekmek kırıntısı kullanılabilir. Bu tamamen tercihinize kalmış, elinizin altında bulunan hangi malzeme varsa onu kullanın. Köfte patates tarifimi deneyenlere afiyet olsun.

Köfte Patates Yemeği Malzemesi
  • 500 gr. köftelik kıyma
  • 4 çorba kaşığı zeytinyağı
  • bir tatlı kaşığı domates salçası
  • bir tane orta boy kuru soğan
  • üç tane orta boy domates
  • üç tane orta boy patates
  • iki dilim bayat ekmek
  • karabiber, kimyon, pul biber
  • bir tatlı kaşığı tuz
  • üç su bardağı dolusu sıcak su

Pişirme Yöntemim
  • soğanı küp küp ince doğradım
  • domatesleri rendeledim
  • patatesi soydum eşit kalınlıkta halka doğradım
  • ekmek dilimlerini ıslattım ve sıktım
  • kıyma, bayat ekmek, soğan ve bahartaları karıştırdım
  • güzelce yoğurdum, tuzunu ayarladım
  • ve eşit ölçüde köfteler yaptım
  • zeytinyağında patates ve köfteleri hafif kızarttım
  • ardından tencereye sıralı dizdim
  • salça, tuz ve sıcak suyu karıştırdım
  • ve üzerine döktüm, iki kaşık zeytinyağı gezdirdim
  • tencereyi bir defa kaynattım ve kapağını kapattım
  • kısık alev ayrında 30 dakika pişirdim ve ocaktan aldım.
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür